Ansökan om tillfälliga dispenser
Den här tjänsten kräver inloggningOm du ska flytta och behöver parkera nära entrén så behöver du ansöka om en tillfällig dispens om detta är på kommunens mark.
Om parkeringen sker på fastighetsmark hänvisar vi dig till att ta kontakt med fastighetsägaren.
Tänk på att framkomligheten är viktig. Räddningstjänsten ska alltid ha utrymme att ta sig förbi din parkerade bil.
Parkera inte så att du blockerar en smal väg, trottoar eller gång- och cykelbana.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
Ändamålet med behandlingen
Behandling av personuppgifter i syfte att [se punkt 2]
Rättslig grund för behandlingen
Samtycke
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Du kan läsa mer om Vingåkers kommuns hantering av personuppgifter här.
Övriga upplysningar
Sedan 1 januari 2024 är det Therese Jigsved från kommunalförbundet Sydarkivera som är dataskyddsombud för Vingåkers kommun.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på [se punkt 9].
Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Personuppgiftsansvarig
Samhallsbyggnadsnamnden
Samhallsbyggnadsnamnden@vingaker.se