Skolskjuts, elevresa, resebidrag och inackordering-Ansökan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Ansöka om skolskjuts, elevresor och inackordering behöver göras inför varje nytt läsår. 

Andra veckan i april  öppnar möjligheten att ansöka för kommande läsår.

För att logga in på e-tjänsten behövs  ett Bank-ID. Elever över 18 år ansöker själva med eget Bank-ID. Om du inte kan logga in med Bank-ID, skicka ett mejl till skolskjuts@vingaker.se för alternativa ansökningsvägar.

När behöver man ansöka inför nytt läsår? 

Grundskolan                             30 april
Gymnasiet årskurs 2-3         30 april
Gymnasiet årskurs 1             30 maj (utgå från ditt förstahandsval i ansökan)

Ansök via denna länk skolskjutsportalen. 

 

 Mina sidor kan du följa ditt ärende och se status på din ansökan.

Frågor om e-tjänsten

Barn- och utbildningsförvaltningen
skolskjuts@vingaker.se
0151-191 00

Personuppgiftsansvarig

Barn- och utbildningsnämnden
bou@vingaker.se